... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu ... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu

...

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

14 Januari 2010 | Australië, Sydney

Sorry dat ik zolang niks heb laten horen!
een schande, met zulke trouwe lezers...

maar volgens mij was ik geëindigd in Adelaide..
veel te laat na mn vorige blog te hebben geschreven, namen we de trein richting het noorden. We wilden met oud&nieuw (een week later) weer in Adelaide zitten, maar hadden geen zin om zolang in de stad te zitten. We stonden uren langs de snelweg waar mensen hooguit de moeite namen om te toeteren of terug te "duimen". Uiteindelijk hadden we een lift die ons maar een paar km verder bracht.
Na een overnachting vlakbij een benzinestation werden we in een enorme hitte wakker die de rest van de dag niet zou ophouden :S... Gelukkig hadden we dit keer meer geluk en haalden we het strand op het schiereiland yorke peninsula waar we eindelijk konden afkoelen. Op het schiereiland, vanwaar je in de verte aan de overkant van het water Adelaide kan zien, bleven we die week wat rondreizen, en de stranden bezoeken. Geweldige mensen tegengekomen daar, en ben mn pet verloren verloren toen we met ruim 100 in de laadbak van een wagen meereden.
Het was niet moeilijk om trug in de stad te komen, de eerste mensen die ons oppikte brachten ons gelijk naar Glenelg, een toeristiche wijk aan de zee. Hier konden we wel op het strand kamperen zeiden ze. We kochten ons eten in, aangeomen dat we wel een bbq konden vinden maar dat bleek toch wat moeilijker te zijn toen we uiteindelijk in het donker nog aan het zoeken waren.. Ik vroeg het nogmaals aan een local, dit keer een ouwe vent die in zn blote bas aan het hardlopen was, en die nodigde ons gelijk uit om in zn 2e huis naast het zijne te koken en als we wilde konden we er ook wel blijven slapen. Na het adres te hebben gekregen rende hij weer verder, maar toen we er bijna waren kwam hij ons in zn auto tegemoetrijden en zei dat zn vriendin het er HELEMAAL niet mee eens was, en dat ie ons moest teleurstellen... Wel bracht hij ons naar een bbq, waar we vervolgens besloten naast het speeltuintje te slapen. Voor we op oudjaarsdag wakker werden moesten we midden in de nacht onze tenten verplaatsen omdat we werden aangevallen sproeiers x).
Qua vuurwerk is het hier allemaal wat minder, behalve de spectaculaire show in Sydney wordt er voor de rest overal alleen maar wat vuurwerk door de gemeente afgeschoten en het is illegaal om het hier zelf te hebben. Emiel en ik gingen weer naar die ene bbq en naast het avondeten ook nog een doos bier :p, We kwamen Stella tegen, mollig type van 27 ;), die ons uitnodigde naar haar huis aan de overkant van de straat om daar verder te zuipen. Ze wilde nog wat halen bij de slijter, wij met zn drieën die auto in en dat was echt de ziekste rit van mn leven! x) Ze was aardig aangeschoten, en in de hoop niet aangehouden te worden scheurde ze door de straten van de stad, zelfs nog ff de stoeprand aangeraakt in een slip x). Was verder een mooi oudjaarsavondje ;)

Na een mooie tijd te hebben beleefd, namen Emiel en ik 2 dagen later afscheid. Hij heeft namelijk de trein helemaal naar het westen genomen, en qua tijd zou ik dat niet redden. Wat ik wel wilde gaan doen wist ik ook nog niet zeker, maar dat komt meestal vanzelf wel ;).
Ik bedacht weer naar die Stella te gaan, en hier was ik welkom om weer op de heerlijke bank te overnachten :), en na de volgende dag de hele dag films te hebben gekeken en pizza te hebben gegeten, zette ze me weer een dag later op de hoofdweg naar het zuiden.

Het was een moeizaam dagje.. Ik had mn doel gesteld: Victor Harbor (idd zonder u), maar na een hele dag te hebben gelopen was ik nog de suburbs niet uit...

Wel ontmoete ik een bezopen footballfan, waarbij ik ook op de bank kon pitten :D (ik ontmoet hier echt alle soorten!!).

In Victor Harbor overnachte ik op zo'n briljante plek dat ik er nog een nacht bleef x). Het was namelijk vol met toeristen, en mijn tent stond maar enkele meters van de atracties vandaan in de bosjes, ik had uitzicht op de zee en een strand waar de hele dag kamelen met toersiten op hun rug rondjes liepen, en niemand die mij er op merkte. Ik kon mn tent en spullen dan ook gewoon laten staan om het dorp te verkennen. Misschien klinkt het heel tegenstrijdig aangezien ik het net over kamelen had, maar op het eiland die ik ook vanuit mn tent kon zien liepen 's nachts pinguins rond! Honderden! Zelf heb ik er een paar kunnen spotten toen ik er via de brug heen ging.

Ik begon mn terugtocht naar het Oosten met als eerste stop Beachport. De surfleraar had ff moeite me te herkennen met mn nieuwe kapsel (na 3 maanden maar een keer naar de kapper gegaan ;) ), maar vervolgens was ik meer dan welkom de caravan weer in te nemen :). Jammergenoeg was de zee de eerste dag plat, maar de volgende dag kon ik weer gaan proberen te surfen :D, blijft leuk. Ook heb ik hele verhalen van Vince gehoort over zn verleden: in de gangs in Sydney en later met de hippies wonen en surfen aan het strand.

Na 's ochtends nog ff te hebben gesurft ging ik de derde dag door. Ik wilde naar het National park de Grampians, om hier de rotsen te gaan beklimmen. Het was er echt prachtig! Ik reed er een paar 2 dagen geleden met een paar aziaten doorheen, die dag regende het maar dat was maar goed ook want hiervoor was het zelfs verboden om het park in te gaan vanwege brandgevaar!

Gister heb ik een zéér acief ben geweldig dagje gehad: 's ochtends ging ik met 2 instructeurs, en 3 anderen hoog de bergen in om daar de rotsen te gaan beklimmen. Eerst abseilen en vervolgens weer omhoog boven een enorm uitzicht ;). Ik klom samen met een vrouwtje van 60, je wisselt zekeren en klimmen af, en ze was serieus beter dan mij!! (waarom zeg ik dit? dit hoeven jullie helemaal niet te weten :p).

Weer beneden in het dorpje liet ik mn spullen achter in het pompstation en besloot een wandeling de bergen in te maken. Deze zou 9.6km zijn, en met nog een heel rondje erbovenop gelopen te hebben, en tot laat met Suze te hebben gebeld, was ik zo uitgeput dat ik vanochtend tot half 2 in mn slaapzak bleef liggen ;). Dat dorp tussen de bergen zat trouwens helemaal vol met kangaroes! En ze bleven gewoon grazen als je 2m van ze af ging staan :)



nog ruim 4 weken, voordat ik het vliegtuig op ga, hoop timo in die tijd nog ergens te kunnen ontmoeten.



ik moet hangen!

  • 14 Januari 2010 - 08:00

    Suus:

    Jaa! ik ga zo ff timo's ouders bellen om te vragen of hij een nummer heeft ;) sms t je door, zou echt te gek zijn als jullie elkaar nog ff konden zien!en uhmm ja sorry dat je zo lekker hebt uitgeslapen ;)
    Liefs Xx

  • 14 Januari 2010 - 08:35

    Bas:

    Hé man,

    Haha, het is wel grappig dat je het verteld hoor, dat een vrouw van 60 beter is dan jou :p

    Geweldig dat je zo naast een toeristische attractie kon slapen enz! :)
    Je begint er langzaam mensen te kennen, je ging gewoon weer terug naar die zelfde surfleraar! Kan je al een beetje surfen?:p

    Nog 4 weken te gaan, hopelijk zie je Timo nog daar!

    Laters,
    Bas

  • 14 Januari 2010 - 08:37

    Jasper:

    Wat ben je toch actief, zeg. Vraag me af of Daan ook zo actief zal worden in Australië!

  • 14 Januari 2010 - 08:58

    Frank:

    Ha Jojo,

    mooie platen heb je gemaakt! Ik zou zo terug willen in de tijd. Die zee ziet er geweldig uit. Lekker slapen in de natuur, je zal dat nog missen als je weer terug bent in de kou hier. Wel lekker geschaatst en ge-ijs-zeild....
    Vraagje: nog biertjes nodig???

    Veel groeten

  • 14 Januari 2010 - 09:20

    Raymon:

    Vette shit ouwe, weer een briljant verhaal. Inderdaad gaaf dat je gewoon "kenissen" hebt opgedaan daarzo!
    Ik kijk uit naar je volgende.
    Grtz Ray

  • 14 Januari 2010 - 09:44

    Thomas:

    Zo, weer een trouwe lezer tevreden gesteld :)

    hier gaat het school leven gewoon door :(

    tot over een maand alweer :O

    Thomas

  • 14 Januari 2010 - 11:44

    Tim:

    Yo Swa !@!

    Haha dat telefoongesprek was echt koning dude! :D

    Wel bizar dat je over een maand alweer terug komt man

    Laterr

  • 14 Januari 2010 - 12:45

    Suus:

    niet gaan overdrijven hoor gasten! hij is er over iets minder dan 2 maanden weer xD

  • 14 Januari 2010 - 13:43

    Fre:

    Okee, ik beloof het morgen te lezen, ik ga me nu effe druk maken om economie xD
    Je komt al snel weer terug gast (:

  • 14 Januari 2010 - 14:26

    Sivan:

    Ha joon! Vet idd, ookal reis je dat hele continent af, zijn er toch mensen waar je naar terug kunt komen en die je kent! lekker aan t couchsurfen dus! en over vier weken naar india, ook vet!!! ik zit over 3 weken alweer in t koude nederland.. nu nog even hard aan school werken ! maaike en myrthe (van de middelbare) zijn hier nu en tal komt volgende week dus wordt nog druk! maar wel gezellig.. liefs!!

  • 16 Januari 2010 - 12:07

    Fre:

    Okee gast, gaaf, k heb het gelezen, wat een superlang verhaal..
    Shit, dat is toch wel weer eens effe iets anders dan een toetsweek xD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken!

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

Allerlaatste blog!!

03 Maart 2010

Verslagje uit India!

20 Februari 2010

Honderddrieënveertig lifts!

11 Februari 2010

???

01 Februari 2010

Tasmania!
Jonathan

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 21705

Voorgaande reizen:

22 September 2009 - 08 Maart 2010

Backpacken!

Landen bezocht: