Tasmania! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu Tasmania! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu

Tasmania!

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

01 Februari 2010 | Australië, Sydney

Dag mensen!
Op het moment zit ik in een Aplestore in Launceston, de tweede stad van Tasmania.
weer een lang verhaal, maar zal het proberen te beschrijven ;)

Vorige keer dat ik had geschreven sliep ik bij Roger thuis en was ik opzoek naar Timo(vriend van school, zat vroeger ook op scouting;)). Terwijl ik mn blog schreef had ik m ook gemaild, en voordat ik van de pc afging bleek dat Timo gelijk trug had gemaild: hij was ook die dag aangekomen in Melbourne!
Volgende dag ging ik eerst met Roger mee naar het zwembad voor zn baantjes, en daarna liet ie me de victoria market zien, enorme overdekte markt waar vooral indiers schreeuwen om hun groenten aan je kwijt te raken.
Die middag zag ik Timo op de afgesproken plek, we hadden een beetje moeite om gestructureerd alles bij te praten:p, maar was relaxed om m weer te zien! s'avonds ontmoete ik Iris met wie hij samen aant reizen is, ze hadden nog geen plek om die nacht te slapen en konden ook niks meer vinden. Maar Roger vond het ok dat ze met mij kwamen naar zn huis dus dat was wel zwaar relaxed.
onwijs veel gelachen de volgende twee dagen met zn 3en, onder andere door het gay festival waar we heen gingen :D.
ongelovelijk wat daar rond loopt!
ff een citaat van Iris der blog:

"Het komt er op neer dat dit een perfecte plek is als je geschockeerd wil worden: Dansende travestieten, liedjes uit de Sound of Music, mannen in SM-pakjes en halfnaakte lesbische worstelwedstrijden in een bad vol glijmiddel."
(eltjeopreis.waarbenjij.nu)

De eerste nacht bleven we in een hostel in de stad, de tweede nacht zouden de prijzen flink stijgen, en daarnaast zijn hostels niet echt spannend dus toen het alweer donker was geworden stapten we een willekeurige trein in om vervolgens op een willekeurig station uit te stappen, en daar hebben we uit pure intu"itie een mooie plek voor onze tenten gevonden :p

T&I hadden de volgende dag een vlucht naar tasmanie, zij moesten er dus in de stad weer uit waar we afscheid namen en ik ging de trein weer in om me een stukje uit de stad te verplaatsen.
Op het station kwam ik erachter dat deze wijk vol gangstertjes zit, maar verder geen last van gehad.
Ik liep er over het strand, waar ik na een stuk lopen James en Bonnie tegen kwam. Ze nodigde me uit in hun vakantiehuis te slapen, en na een ontbijt brachten ze me de volgende dag een stukje op weg. James had me ook aan de hand van een boek de opties laten zien hoe ik naar Sydney kon liften, maar het was allemaal niet al te spectaculair eigenlijk..
(ok, wat ik nu allemaal ga schrijven heb ik net al n keer geschreven maar ging verloren :s..)
ff later zat ik Phillip Island, 140km onder Melbourne. Hier zwom ik wat en chillde op het het strand. s'avonds kookte ik mn eten tegenover een jonge duitser die net met zn camper van tasmanie afkwam. Het was het beste wat hij tot toen toe had gezien van Australia, Ik begon dus een beetje te twijfelen of ik daar niet heen moest.
In het donker liep ik over het strand waar huizen aan stonden. Bij een groot huis stond een man in de tui te werken, geinterreseerd vroeg hij me waar ik naar opzoek was en na een gesprek zei hij me om mee naar de achtertuin te komen. Hier had hij een vakantiehuisje met alles erop en der an: keuken, badkamer, 2p bed enz.. mag je zolang blijven als je wilt zegt ie!
Het huis zat midden in een verbouwing, dus ik vroeg waar hij hij zou overnachten: ow, ik ga trug naar mn huis in Melbourne. Sindsdien heb ik hem niet meer gezien!
tis dat de flatscreen net niet in mn backpack paste.. :p
De volgende dag liep ik een route over het eiland, maar na een tweede nacht besloot ik toch naar het tasmaanse eiland te gaan. Met 1 lift in een spongebob camper was ik trug in het midden van Melbourne. Het ticket dat ik hier kocht zou me 2 dagen later op zondag ochtend laten vliegen.
De eerste dnackt probeerde ik stiekem gratis in een hostel te slapen (door een tenniswedstrijd zat alles vol en waren de prijzen enorm gestegen) maar dit lukte maar voor een halfuurtje voor ik uit de tvkamer werd gejaagd..
de volgende dag ging ik alvast richting het vliegveld.
Hier werd ik door stewardessen op een bank gewezen waar ik die nacht heerlijk op heb kunnen slapen :D
Mooi trouwens hoe mensen hier overenthausiast en enorm verbaasd kunnen reager als ik ze mn verhalen vertel:)
maar dat terzijde.
Zondag verraste ik mn NLse vrienden toen ik ff na een telefoontje voor ze stond.
Echt briljant, Timo en Iris hebben allebei een mountainbike gekocht en zijn van plan rond Tasmanie te fietsen!
Ik probeerde ook nog ff een fietsje te fixxen, kocht er 1 voor 3 dollar, maar toen ik die ff later ruilde voor een "betere" kon ik er nog weinig mee :p

Na een misverstand stond ik de volgende dag de Hele dag in een volgend dorp op ze te wachten waar ik heen was gelift. Gelukkig kwam ik ze er uiteindelijk weer tegen, we besloten nog een stukje verder te reizen en 8km later vonden we een bbq midden in een dorp waar we ons eten op maakten.
Wat later zagen we groepje bezopen gasten onze richting op lopen, eerst hoopten we dat ze ons zouden negeren, maar twerd wel een mooi avondje toen we ze hadden ontmoet. Zat oa een jongen tussen die backflips van een bankje kon doen of door tegen een boom op te rennen :)
We wisten niet waarom, maar we zijn uiteindelijk 3 dagen in het dorp gebleven zonder veel bijzonders uit te voeren, twas wel echt lache!
Ook kwamen er telkens jongeren uit het dorp naar onze kampeerspot toe, vooral s'avonds was het gezellig toen ze telkens met zn allen naar ons toe kwamen.
de derde avond hadden we al voor de zoveelste keer besloten weg te gaan, Timo en ik hadden al bedacht om ergens int bos een kampvuur te bouwen. Toen onze vrienden weer kwamen nodigde we ze uit met ons mee te doen, ff later zaten met zo'n 15 man om een enorm kampvuur midden in het dorp!
kan hier gewoon, die ene agent in het dorp doet er toch weinig aan x)
volgende dag uiteindelijk toch vertrokken en weer afscheid genomen, en sindsdien al veel moois gezien hier: oa stranden, bergen, watervallen en bossen.

Gister ben ik opgepikt door een zeer luxe camper, s'avonds heb ik met het oudere stel midden in een bos gegeten en gescrabled tot het opeens begon te stormen. Ik hed mn tent droog onder een hutje staan maar na een halfuur werden we al weggejaagd door de boswachter omdat het er verboden was te kamperen.
Een stukje uit het dorp parkeerde we de camper, en ik bleef er vannacht binnen op de vloer slapen.

Gister en vandaag ook hele mooie routes door het bos (deels regenwoud) gelopen en een heel stuk over de stenen van een riviertje gehopt :D
tis hier echt mooi!

Ben dus heel blij dat ik hier heen ben gegaan ;)

zometeen ga ik denk mn ticket trug naar Sydney alvast kopen.

en daar hou ik het bij voor vandaag!

groetjes, en beterschap voor wie dat nodig heeft

  • 01 Februari 2010 - 09:28

    Thomas:

    Gast,
    één grote vakantie daar joh :D
    klinkt goed hoor, beter dan hier nu, met een soort sneeuw/regen mix :P
    Geniet van de laatste maand, en tot gauw!

    Thomas

  • 01 Februari 2010 - 11:46

    Ray:

    Eyy man,
    Is weer een mooi verhaal!
    Heul veel plezier nog de komende maand!
    Grtz,
    Ray

  • 01 Februari 2010 - 11:59

    Suus:

    heej schat,
    hmm beterschap voor ons beide dan maar xD mooi verhaal geschrven hoor! lekker lang ;) zit nu in een tussenuur, tis best rustig nu op school, toetsweek gehad, PWS ingelvert en mn ned. presentatie al gedaan dus kan nu weinig doen ;) moet wel zeggen dat je spelling behoorlijk slecht is in dit verhaal xD je nederlands gaat achteruit!!!! haha (als ik het zelfs zie xD)
    geeft niet (A)
    liefs Xx

  • 01 Februari 2010 - 12:45

    Daan:

    Haha, relaxed man :P Dat je toch nog naar Tasmanië bent geweest! Wij hebben gisteravond met zn allen gekart, was fucking relaxed, maar (ook?) ik ben nu dus ziek -_- Denk dat de McDrive daarna niet zo'n goed plan was.
    Moet donderdag afrijden!
    Zal wel niet doorgaan want het sneeuwt dooit vries en regent hier nog steeds :')
    Maargoed, nog 2 weken en dan ga ik ook :D

  • 01 Februari 2010 - 15:20

    Jasper:

    Leip verhaal weer, man. Meer kan ik er eigenlijk niet aan toevoegen, alles gaat hier rustig z'n gangentje.

    Oh ja, aankomend jaar (als je dus weer wat moet gaan doen !!) zal wel zwaar voor je worden :P

  • 01 Februari 2010 - 15:58

    Fre:

    Hee Man,
    Klinkt goooed!
    Wel gaaf dat je Timo en Iris uiteindelijk toch achterna gereisd bent..
    Veel plezier verder,
    nog maar 35 daaageeeen!
    Groetjess

  • 01 Februari 2010 - 18:58

    Bas:

    Hé 'dislect'! :D
    (Gelukkig hoef je daar alleen maar te praten ;))

    Geniale dingen maak jij mee!:D Tof dat je nog naar Tasmanië ging met Timo, kon je hun nog even wat langer zien :)
    Mis je scouting toch nog een beetje daarzo, met zo'n groot kampvuur?

    Is dit je laatste blog uit Australië? Ben benieuwd hoe India wordt!

    Laters

  • 07 Februari 2010 - 09:05

    Gea :

    Jonathan, weet jij hoe ik Iris of Timo kan bereiken? Ik ben de moeder van Iris en wil graag even contact met haar.

    gea.adema@addmore.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken!

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

Allerlaatste blog!!

03 Maart 2010

Verslagje uit India!

20 Februari 2010

Honderddrieënveertig lifts!

11 Februari 2010

???

01 Februari 2010

Tasmania!
Jonathan

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 21696

Voorgaande reizen:

22 September 2009 - 08 Maart 2010

Backpacken!

Landen bezocht: