Verslagje uit India! - Reisverslag uit New Delhi, India van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu Verslagje uit India! - Reisverslag uit New Delhi, India van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu

Verslagje uit India!

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

03 Maart 2010 | India, New Delhi

Nu vragen jullie je natuurlijk af hoe dat reizen dan in India gaat.
Nou, totaal anders dus x)

Nee, ik ben hier niet aan het liften, en nee buiten slapen doe ik ook niet..
Eigenlijk zijn Australië en India echt totaal verschillend,
de Aussies zien een backpacker en proberen die gozer zonder ook maar iets trug te verwachten hem te helpen, en die arme indiërs zien gelijk geld in je blauwe ogen, en zullen niet zo makkelijk tevreden gesteld zijn want als je een dienst of spul hebt aangenomen zullen ze alleen maar meer aanbieden!... (en ze lopen me echt overal aan te staren :s)
Australië is onwijs dunbevolkt: 21 miljoen op een stuk zo groot als 2 en een half x Europa, India heeft binnekot het grootste bevolkingsaantal.
Australië schoon, en hiero liggen open riolen en je vind er niet zomaar iets als een afvalbak...(wel veel plekken gezien waar het op straat wordt verbrand)
ik kan eigenlijk wel een tijdje doorgaan met negatieve dingen aan India, maar eigenlijk heb ik er allemaal niet zo'n last van, eigenlijk wilde ik vooral naar dit land gaan om deze verschillen juist te zien!
laatste vergelijking:
India heeft onwijs veel cultuur/geschiedenis, Asutralië niet (Zeg dit trouwens niet zomaar tegen een Aussie! Zeer gevoelig onderwerp ;))

De eerste week hiero heb ik me soms een beetje lopen vervelen, ik boekte telkens voor een aantal dagen een hotel waar vervolgens eigenlijk niet veel te doen bleek te zijn. Maar ik heb er wel van genoten hoor, eerst in Goa, die zeer toeristische badplaats met al die oudere blanke stelletjes, heerlijke zee!
Vervolgens verder met de slaaptrein, waar ik tussen de Indiërs zat, aan mn ene kant mooi uitzicht op het land, aan de andere kant een groepje moslims die omstebeurte op een uitgerold matje naar het westen gingen bidden.
Bij een antal stations komen er verkopertjes binnen die soms een hele vreemde stem opzetten, misschien om hem te sparen, en je van alles lopen aan te bieden, van noten tot een naaisetje!
Wel lache dus, en met een veilig slotje op je backpack kan je zorgeloos op je bedje slapen.
Volgende plaatsje dus ook ff te lang geboekt, je raakt snel uitgekeken op de paar kerkjes en gebouwtjes die het te bieden heeft, voor de rest was het wel een mooie plek.

Volgens mij zitten de 2% christen die het land heeft allemaal in deze provincie waar ik nu al een week zit. Je vind hier namelijk overal kerken. In dit land, waar voornamelijk hindoes en moslims wonen, en in deze provincie dus ook nog eens christenen, lijken ze allemaal heel goed met elkaar om te gaan. Het mooie is dat ze allemaal een beetje hetzelfde met hun geloof omgaan, de christenen hebben net als de hindoes overal beeldjes gezet, maar ipv olifantenhoofden dus de christelijke heiligen, maar verder eigenlijk precies hetzlelfde tentoongesteld namelijk in een glazen hokje langs de weg.
En nog mooier: voorin in bijna alle bussen hangt er een postertje of beeldje van Jezus een hindoe god of Mekka, met vervolgens allemaal gekleurde flikkerende lichtjes erin of omheen!

Wel droog dat ze dus allemaal hetzelfde doen, maar die mensen hier hebben zoiezo een enorme passie voor kleurtjes, lichtjes en beeldjes :D

Maja, ik moest weer eens een bestemming kiezen. Ik heb helemaal niks van een reisgids, alleen een kaart, en neem eigenlijk heletijd advies van anderen aan.
Een Israëlisch stel vertelde me over een mooie plek landinwaarts, waar ik vervolgens de bus heen nam.
Geweldige reis! Bleek 5 uur te duren, in het pikkedonker, snoeihard over bochtige bergwegen! En met soms het hele gangpad vol met mensen had ik echt vaak het gevoel dat we met zo'n snelheid om zouden kiepen!! En dan had je ook nog het verkeer er omheen, de chauffeur haalde elke wagen in die hij tegenkwam, terwijl je niet kan weten of er achter die bocht een andere wagen tegemoetkomt over de toch al smalle weggetjes x)
Tamelijk spannend dus, maar ik leef nog, en alle andere passagiers leek het allemaal niks te boeie x)
In de bus komen trouwens ook soms van die verkopertjes langs (kreeg vandaag nog ongevraagd neusdruppels in mn neus van zo'n gozer als voorbeeld!)
Uiteindelijk dus heel laat in het dorp aangekomen: Munnar, waar ik pas de volgende ochtend kon zien hoe mooi het er wel niet was!
Ik deed gelijk een sightseeing tour met een riksja, onderweg wat bezienswaardige plekken gezien en op een olifant gereden! :D
De volgende dag deed ik een hele tour in een auto, langs watervallen geweest, wilde aapjes langs de weg gespot en een tocht door een bos, in de bergen gelopen waar oa olifanten zouden zitten, maar we hebben alleen hun modderbad gevonden..
Ook leven hier trouwens tijgers, maar dat zijn er tegenwoordig wel heel weinig.
Heel de weg reden we tussen bergen (heuvels) bedekt met theeplantages, dus fel groen, heel mooi.

Dat was gister, vandaag ging ik weer verder, op de kaart leek het niet al te ver maar uiteindelijk toch zo'n 4 uurtjes onderweg, de weg was niet helemaal je van het ;)
op een gegeven moment stapten een hele hele klas ventjes in, en toen zat de bus echt totaal vol! je kon je gewoon niet meer bewegen! en al die ventjes zaten om mij heen, en echt van alle kanten zaten ze me vragen te stellen, werd er echt ff als held gezien xD Ojah, deze konden het wel redelijk, vooral op hun leeftijd, maar de meeste mensen kunnen hier nauwelijks engels! Tamelijk moeilijk communiceren vaak..

morgen doe ik nog een safari-iets, wordt wel leuk :), hoop dan wat wilde dieren te kunnen zien,
en vanaf vrijdag wordt het een heel stuk trugreizen naar het vliegveld.
dat vervelen is dus lang verleden tijd.

ik kan hier jammergenoeg geen foto's plaatsen
maar ik zal binnekort (hopelijk!) de aapjes en olifanten erbij zetten,
en nog een blogje schrijven incl mn aankomsttijd enz. ;)

Laters!

  • 03 Maart 2010 - 17:52

    Thomas:

    Zo, dan zit het er al weer bijna op!
    Mooi dat je 't nog naar je zin hebt daar in India, lijkt me ook wel vet om opeens nog een heel andere cultuur mee te maken.
    Nu maar hopen dat Nederland niet te veel tegenvalt :)

    Tot maandag!

  • 03 Maart 2010 - 18:16

    Fre:

    Nou Joon, nog maar 3 daagjes.. Het verhaal van India valt me nog een beetje tegen ^^ het is zo te horen niet zo spectaculair daar!
    Maarja, na Australie is waarsch ook niets meer bijzonder? xD
    Tot snel gast!

  • 03 Maart 2010 - 18:31

    Suus:

    hi hi

    die felle kleurtjes spreken mij wel aan ;) nu het hier ook weer beter weer is en je weer groen gras ziet ipv wit, word ik helemaal gelukkig :D natuurlijk ook een beetje met t idee dat je er maandag weer bent ;) maar er een mooie laatse vijf dagen van!

    liefs XX

  • 03 Maart 2010 - 18:45

    Bas:

    Lekker man, nog even cultuur snuiven in India! ;) Lijkt me vet om wilde beesten te zien, die je hier alleen tam in de dierentuin ziet :D Veel plezier met de safari-trip! Maak er een mooi einde aan, zou ik zeggen ;)

    Laters!

  • 03 Maart 2010 - 19:35

    Reinier:

    Geniet er nog van die laatste dagen.
    Tot volgende week!

  • 03 Maart 2010 - 19:56

    Laurens:

    yoo swa! haha, ja india is wel ff wat anders:p.
    veel plezier en succes nog, tot volgende week!

    laterr

  • 04 Maart 2010 - 05:47

    Jasper:

    Inderdaad een behoorlijke tegenstelling. Maar ook weer een overeenkomst met allebei mooie natuur!

  • 04 Maart 2010 - 07:11

    Frank:

    He Jojo,

    Je wordt nog een soort poetisch zo op het laatst! De beschrijvingen lijken zo uit een roman geplukt van Hella Haasse. Zo zie je maar, je wordt dromerig in een land als India. Je laat het kennelijk allemaal lekker op je af komen. Ik zie uit naar je laatste blogje en vooral je thuiskomst! Maak er nog een paar mooie dagen van

  • 04 Maart 2010 - 10:54

    Tim:

    Check je snel weer, have fun with those wild animals ;-)

    xD

  • 04 Maart 2010 - 13:05

    Raymon:

    Weer een mooi verhaal op briljante Breemhaar manier geschreven :) Je hebt nu zo veel gezien en meegemaakt dat ik hoop dat Nederland je nog kan bekoren;)
    Spreek je snel weer!
    Grtz Ray

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Backpacken!

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

Allerlaatste blog!!

03 Maart 2010

Verslagje uit India!

20 Februari 2010

Honderddrieënveertig lifts!

11 Februari 2010

???

01 Februari 2010

Tasmania!
Jonathan

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 21696

Voorgaande reizen:

22 September 2009 - 08 Maart 2010

Backpacken!

Landen bezocht: