Melbourne-Adelaide, surfen en koala's! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu Melbourne-Adelaide, surfen en koala's! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu

Melbourne-Adelaide, surfen en koala's!

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

22 December 2009 | Australië, Sydney

Ik heb weer ff internet!
op het moment in de bieb in Adelaide ;)
ruim 2 weken geleden alweer...
Ojah, 5 december, geen speculaas of wat dan ook gevonden (gister eindelijk een paar oude kruidnoten kunnen eten x) ) maar toch nog ff 's avonds met wat andere nederlanders sinterklaas liedjes gezongen, de andere backpackers snapte er in ieder geval ff niks van :). De volgende dag vertrokken we met de trein uit de stad, maar vervolgens zaten we alsnog in een enorm suburb waar we na kilometers eindelijk uit waren gelopen. We liftte naar het begin van de "Great Ocean Road" wat er al gelijk goed uitzag met een groen heuvelachtig dorp aan de Oceaan die we eindelijk weer konden zien. Na ons avondeten gemaakt en gegeten te hebben was het alweer donker, beetje jammer want we moesten nog een slaapplek vinden. Na een hele zoektocht toch maar het strand gepakt waar eigenlijk meerdere bordjes hingen dat kamperen er verboden is, maar tussen de hoge rotsen zouden we toch niet zo snel worden opgemerkt.
Ondanks dat we best hoog boven zeespiegel lagen vertrouwde ik het niet helemaal, en toen ik voor de 3e keer uit mn raampje keek om de aardig wilde zee te checken kwam het in een keer wel heel dichtbij. Ik riep Emiel en snel braken we de tenten af en verplaatsten we onze spullen op de rotsen waar we verder onze slapeloze nacht uitzaten...
Na een bak koffie de volgende morgen besloten we naar het volgende dorp te gaan om daar een betere plek te vinden om onze slaap in te halen. Onderweg gingen we nog ff langs een onder surfers zeer bekend strand, waar enorm brede golven... eeuhm.. golfde ;). In het dorp liepen we een enorm stuk een bos in tot we eindelijk een plek vonden waar niemand ons zou opmerken, goed geslapen maar toen we 's ochtends wakker werden bleken onze goedkope tentjes toch niet zo waterbestendig te zijn... we lieten onze spullen drogen en liepen het dorp door waar ze oa een golfbaan hadden met honderden kangaroes :). De volgende dagen liftte we telkens een stuk over de zeer mooie weg, de toeristische plekken niet overgeslagen: een bos met koalas gezien (!!) en een aantal plekken waar beroemde rotsen voor de kust staan. We sliepen telkens gratis in ons tentje, 1x werden we wakker op een golfbaan en een andere keer verstopt midden in een dorpje :D. We aten uiteraard weer op de bbqs, best gezellig soms aangezien je hier ook andere reizigers kan ontmoeten, een vrijdagavond hadden we er uren met een australisch/braziliaans stel gepraat, was lache :).
Afgelopen woensdag waren we weer verder aan het liften, we hadden zoals gewoonlijk een dorp gevonden waar we heen wilden. Maar toen we aan de tweede lift (Steve) vertelden dat we onderweg naar zijn buurdorp waren zei hij dat we beter naar Beachport konden gaan waar hij woonden. Hier hadden we onze twijfels over, maar hij bood ons aan een rondleiding te geven door het dorp, we moesten er toch doorheen dus waarom niet! We kregen de plek te zien waar alle gevangen krabben en kreeften werden gebracht, we gingen langs het strand waar we Vince tegenkwamen die ons zn tuin aanbood om in te kamperen :), en ff later vonden we grotten aan de zee die Steve zelf in de 2 jaren die hij er woonde nooit had gezien omdat het water altijd te hoog stond om er in te komen. We dachten eerst dat het stoffig was in de grot, maar het bleken ff later vliegjes te zijn, t plafond net boven ons zat er helemaal onder!
Steve vertelde dat hij zelf ook had gereisd, op zn 16e al naar azie gegaan en bijna overal geweest. Hij bracht ons naar zn restaurant/hotel die hij net die week aan het overdragen was aan een nieuwe eigenaar. We kregen telkens gratis bier, en de mensen achter de bar snapte er niks van x). Voor dat de supermarkt zou sluiten om 5 uur vroeg ik waar deze was om ons avondeten te halen, maar nee hoor, we kregen een hele maaltijd uit het restaurant voor niks! :D,
Hierna werden we naar Vince gebracht, het zag er naar uit dat het ging regenen en de man van 54 bood ons aan in de caravan te overnachten. Ondanks de dike spinnen was het een stuk beter dan de tentjes :), We stonden op met het idée door te liften. Vince is een surf leraar/board maker, hij zei: als jullie wat werk voor me kunnen doen in de tuin mag je surfen en nog een nacht blijven,...Uiteraard! :D Geweldig, we moesten met een pikhouweel onkruid wieden x) Het zag er niet echt uit maar Vince was er helemaal tevreden mee! Wetsuits aangetrokken, plankjes mee, lesje hoe te surfen en het ging nog goed ook! Normaal ben je bakken met geld kwijt voor een lesje dus dit was wel zeer chill! Volgende dag zelfde verhaal, en na 3 nachten in de caravan toch maar afscheid genomen.
Ik moet nu ff opschieten want mn tijd is bijna op
De volgende dag kwamen we in Adelaide aan, door oa een lift van een gozer die ff uit verveling 93km voor ons op en neer reed x) en een ouder stel waarvan de vrouw ons als een zorgzame moeder zat te verwennen met eten :D
Ik moet m peren!
Fotos staan btw bij mn vorige verhaal;)
Laters!!

• 22 December 2009 - 08:31

Tim:

Yo dudes!

Haha livin' the good life!
    Gaat jullie goed af zo :D

Laters,

Tim

• 22 December 2009 - 09:16

Ray:

Super mooi verhaal weer! Met dat veel te mooie weer, hier ligt een onwijs dik pak sneeuw!
    Grtz
    Ray

• 22 December 2009 - 09:34

Fre:

Super Joon!
    Ik kan me niet zo goed voorstellen dat jij vd week nog aan het surfen was in de brandende zon..
    hier sneeuwt het al een aantal dagen goed! echt nog veel plezier gast!
    Alvast fijne kerstdagen daar , in de brandende zon xD ...
    Fre

• 22 December 2009 - 12:47

Sivan:

Ha joon! mooi verhaal weer en dankje voor je reactie :) goeie dealtjes enzo allemaal iig! chille! genieten!
    xx

• 22 December 2009 - 15:52

Pa & Ma:

Hoi Joon. Dat gratis surfen is echt een geschenk uit de hemel geweest. Dit bedenk je toch niet? Onwijs leuk voor jullie. Al met al blijft het een spannend avontuur met onverwachte wendingen, gaat het ooit vervelen? Zal "straks" wennen worden in de collegebanken van de TU.
    Hier genieten we eindeloos van de sneeuw die steeds weer valt. We zitten al sinds woensdag in een witte wereld. Het lijkt enerzijds wel zomer, zoveel mensen lopen nu buiten om te wandelen en te spelen, echt bijzonder! Ik heb nu 2 weken vakantie, min of meer, want m`n boot is nog niet weg, en ik moet nog e.e.a. regelen. Thuis bouw ik nieuwe kasten in de werkkamer. Zaterdag (2e kerstdag) gaat mamma naar Sivan.
    Goede reis verder.
    Pappa en mamma

• 22 December 2009 - 18:29

Bas:

Relaxt dat je mocht surfen man! :D Weer wat typisch Australische dingen gedaan en gezien, ook de bekende kangoeroes. Hier in Nederland lekker (uit)glijden over de sneeuw :p Hoop voor jou dat de zon daar blijft schijnen.
    Ga je over een week nog oud&nieuw vieren?

nog steeds je site niet kunnen doorgeven :$

Laters,

COOL!!!!!!!!!!!!!!!
    Fleur

• 26 December 2009 - 17:28

Jasper:

We hebben de afgelopen week bijna hetzelfde gedaan! (Alleen ik heb dan op bevroren water 'gesurft').

Waar gaat de reis hierna heen?

• 02 Januari 2010 - 19:54

FleurieFleura:

Jo Jonathan !!!!!!!!!!!!
    Een gelukkig nieuwjaar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En tot in 2010 !!!
    FleurieFleura

• 05 Januari 2010 - 12:07

Daan:

Haha, wist je dat je als je op weersverwachting van sydney klikt, je die van Sydney in Canada te zien krijgt? xD
    Ik schrok me kapot toen ik zag dat het daar vroor :P

• 05 Januari 2010 - 18:40

Suus:

okay, late reactie! maar had al gereageert over de telefoon en sms xD ik heb zin in je belletje donderdag! (K)(K)(K)(K)
    :D

• 13 Januari 2010 - 08:24

Marja Hoogendam:

Hoi Jonathan,

ik heb je reisverslagen gelezen. Super wat jij allemaal doet en meemaakt.
    Leuk dat ik van Bas deze link kreeg. Ik blijf je nu volgen.

groetjes,
    Marja