Robinson Crusoe - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu Robinson Crusoe - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu

Robinson Crusoe

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

02 November 2009 | Australië, Sydney

Bedankt voor de reacties, Chill om horen hoe het daar gaat, en besef ik ook weer ff dat ik niet naar school hoef :p

Na 2 nachten wilde ik dus weer uit Brisbane. In de Lonely planet zag ik een eilandje staan dat een stukje zuiderlijker voor de kust lag: North Stradbroke Island, ik denk ongeveer even groot als texel. Ik nam de trein, omdat je in een stad onmogelijk kunt liften ;), richting de veerboot. In de trein ontmoete ik een gozer die al 7 jaar over de wereld reisde, en zo zag ie er dan ook uit, ongeschoren, versleten slippers, kleren en haarband en zn haar in 1 grote klit x), Hij was ook onderweg naar het eiland want er was een reggae festival dit weekend. In het kustplaatsje sloeg ik eten in voor de komende dagen en kocht er een klein pannetje. Na ff twijfelen stapte ik op de boot, eigenlijk niet wetend wat me te wachten stond, wel had ik me voorgenomen om er onder de sterrenhemel te gaan slapen :). Ik kwam aan in een dorpje van niks (1 van de 3 op het eiland), liep er een stukje vandaan en zocht een mooie plek in de bosjes. Voor het donker werd ging ik mn pannetje testen :P. Ik kon niet zomaar een kampvuur maken want de grond lag bezaaid met droge bladeren. Eerst at ik een blik spaghetti leeg, bewerke het blikje door een gat in de zijkant te maken, maakte er een fikkie in met droge takjes en zette het pannetje water op de bovenkant. En het werkte nog ook! :D
Het werd al vroeg donker dus ging ook vroeg slapen. Tenminste... achter me zaten ganzen krijsend met elkaar te vechten, en ook waren de krekels goed te horen..
Terwijl ik die avond met Suze aan de telefoon zat, draaide ik me om en zag opeens een vosje 2m van me vandaan staan! Toen hij me zag kijken liep ie langzaam weg, heb mn tas met eten maar in de boom gehangen ;).
De volgende dag lifte ik naar een ander dorpje: Point Lookout. Hier was het festival bezig, en het zat er echt vol met enorme hippies! De meest extreme zaten ertussen.
Ik liep een wit strand op, aan een blauwe oceaan in een stralende hemel:). Na wat gezwommen en gezonnen te hebben zocht ik mn plekje voor die nacht op: op het strand, tussen de rotsen. Ik zocht wat takken bij elkaar en maakte mn eten warm op een illegaal kampvuurtje. 's avonds kwam het water wel heel dichtbij dus vroeg ik mn vader het tijdstip smsen dat tvloed t hoogst is :p. Ook maakte ik me zorgen om de regen, maar vlakbij vond ik een kleine grot waar ik precies met mn spullen in kon liggen, die nacht bleef ik droog :).
Maar de volgende ochtend (gister) begon het te plenzen :S, na enorm door de regen te hebben omgelopen vond ik uiteindelijk het enige hostel op het eiland vlakbij mn slaapplekkie.. Hier kon ik gelukkig mn spullen achter de balie laten, want mn rug begon een beetje dood te gaan door die tas..
De zon begon weer te schijnen en ik begon de wandelroute "Gorge Walk" die je volgens t boekje niet zou mogen missen als je op het eiland bent ;). Twas echt heel mooi, over de rotsen met aan de ene kant een soort van regenwoud en aan de andere kant de oceaan waar ik vlakbij 4 dolfijnen zag spele, een grote schildpad en een enorme, bewegende donkere vlek dat een walvis voor moest stellen, je schijnt er ook soms haaien te kunnen zien ;).
's avonds nam ik na 3 uurtjes te hebben geslapen een kijkje bij t hippiefeestje dat verderop op het strand aan de gang was. Ik was namelijk die gozer uit de trein, Andrea, eerder op het strand tegengekomen en heeft me ervoor uitgenodigd. Was wel lache om te zien. Kampvuurtje, muziek, hippies x). Ff later sliep ik weer verder in mijn grotje.

Jup, dat was t wel weer, 3 nachtjes wildkamperen op n eiland, ik kom er net van af, tis nu 2u smiddags, zit in een oorlogsmuseum achter de pc, en zou niet weten waar ik vandaag heen ga ;)

Laturs!

  • 02 November 2009 - 09:24

    Jabbe:

    Mooi verhaal!
    Zit je zelf ook drie dagen langs bounty stranden te slapen, en dan die andere gasten hippies noemen! ;)

  • 02 November 2009 - 09:37

    Sivan:

    Haha jabbe heeft gelijk: ik had eigenlijk je reis een beetje anders voorgesteld, maar jij bent gewoon ontzettend de hippie aan het uithangen.. goed bezig, ik vind het super vet allemaal wat je doet! x

  • 02 November 2009 - 10:08

    Jasper:

    Relaxed daar hoor, lekker op zo'n tropisch eiland kamperen.

  • 02 November 2009 - 10:14

    Laurens:

    Haha, en dat vuurtje:). Ziet er echt gaaf uit man! Maar je liep dus ook de hele tijd met 3 tassen?:s
    succes!

  • 02 November 2009 - 10:28

    Bas:

    Hahah, wat een dingen maak jij mee joh xD
    Je neemt hippiestyle redelijk over hoor :)

    Veel plezier op dat eiland :)\

  • 02 November 2009 - 11:41

    Raymon:

    Briljant die hippiestyle man! Het grootste avontuur voor mij de laatste tijd is zeilkamp, dus je kan je voorstellen dat ik verlangend jouw verhalen lees en je foto's bekijk ;) Ik kijk uit naar je volgende verhaal!
    Grtz Ray

  • 02 November 2009 - 13:27

    Frank:

    He jojo,

    handig he dat zakmes, kan je ook nog vuurkorven mee maken! Je wordt een echte survival-expert: Ray Mears in Hollandse Melkchocola! Ik vind het geweldig om te lezen wat jij allemaal meemaakt. ff wat anders als zeilkamp :)

    veel groeten aan de (Ab)originals!!!

  • 02 November 2009 - 18:03

    Elron:D:

    Heee Survival Man,
    Hier een paar tips!
    Denk tijdig aan het opzoeken van een schuilplaats, voordat het donker wordt.
    Ruim je afval op (etensresten etc). Het kan gevaarlijke dieren aantrekken.
    Begin eerst met het zwaarste werk, dan heb je nog energie.
    In woestijnen: als je een kampvuur hebt gehad, wrijf dan het roet rond je ogen om deze te beschermen tegen de zon.
    Voordat je opweg gaat, probeer een (hoog) punt te zoeken waar je een goed uitzicht hebt over je omgeving
    Probeer in koude gebieden nooit jezelf zo in te spannen, dat je gaat zweten. Dit kan onderkoeling veroorzaken.

    Ik hoop dat je ze hebt gelezen en dat mijn tips je kunnen helpen:D
    Spreekje

  • 02 November 2009 - 19:46

    Suus:

    uhhm even een aanvulling op die tips van elron, wrijf jij maar niet die roet rond je ogen... niet zo goed voor ze in jouw geval denk ik ;) maar verder toff en binnekort komt emiel dus dan word t 1 groot hippie feest xD niet??

    liefs Xx

  • 03 November 2009 - 10:19

    Fre:

    Wow Gozer klinkt echt te gek joh!
    De echte scvout komt hier toch weer in je naar boven, alhoewel je wel $%@*#$ veel op een landscout begint te lijken zo =')
    Ghehe, slapen in een grot, echt geweldig gast! Lataa

  • 04 November 2009 - 20:33

    Tjoene:

    Superrrr nice swa!
    Haha wat een verhalen allemaal die je tegen je kleinkinderen kan vertellen als je alter met een cigaartje en een whisky je kinderen op bezoek heb XD.
    Wij zijn gister gaan snowboarden met zijn alle als afsluiting voor emiel. Waarschijnlijk ontmoet je em binnen paar dagen :D.
    Lataaaa

  • 13 November 2009 - 02:00

    Sivan:

    ha! die bomen van de eerste foto heb ik ook gezien in de jungle in ecuador! volgens mij heette die iets van pene del diablo (zoek dat maar op) vanwege de vorm van de wortels die elke keer aan de noordkant (ofzo) groeien en aan de zuidkant afsterven. zo kan t dus dat de boom elk jaar een meter opzij wandelt! (info van de jungle man ;)) vet he

  • 13 November 2009 - 02:02

    Sivan:

    trouwens, heb je mijn smsjes gehad? x!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken!

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

Allerlaatste blog!!

03 Maart 2010

Verslagje uit India!

20 Februari 2010

Honderddrieënveertig lifts!

11 Februari 2010

???

01 Februari 2010

Tasmania!
Jonathan

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 21703

Voorgaande reizen:

22 September 2009 - 08 Maart 2010

Backpacken!

Landen bezocht: