Dodelijk!... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu Dodelijk!... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu

Dodelijk!...

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

15 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Jow, het verbaast me dat jullie mn hele blog hebben gelezen vorige keer! :D ik dacht eerst dat t te lang zou zijn ;) Volgens mij wordt die van vandaag korter maar we zullen zien..

Ik zou maandag dus beginnen met werken maar dat is uiteindelijk verzet tot woensdag. Had te maken met de regen vant weekend ofzo. Maar goed, woensdag, gister, stond ik om 5 uur op. Nadat Suze en Fleur me over de telefoon succes hadden gewenst werd ik om 6u opgehaalt door 2 mannen die ook in t graan werken. Eerst stopten we bij een boerderijtje waar ik door de baas ff snel zonder veel uitleg wat formuliertjes in mn handen kreeg. Deze moet ik nadat ik een bankrekening heb invullen en truggeven. Vervolgens stapte ik weer de auto in en reed ik met de chauffeur naar onze werkplek. Nadat meneer 6 peukies had gerolt(achter tstuur!) en opgerookt vroeg ik me af of we er al bijna waren x). Het was in totaal namelijk ruim 130km van Moree, tstadje waar ik verblijf. En tis echt in the outback, Middle of nowhere! Ik kreeg niet echt een taak voor de dag maar volgde die chauffeur, een andere man en een jongen, Zack. We werkte op de plek waar al het graan terechtkomt, enorm groot terrein met wat silo's en 2 schuren, maar het graan wordt grotendeels buiten opgeslagen ;). We hebben enorme plastic zeilen opgevouwen en met een trekker opgerolt, met blote voeten graanbergen beklomen, en hopen verrot graan weggeschept. Niet zo dodelijk allemaal denk je... En het viel allemaal ook reuze mee! :)
Maar aan het einde van de dag kwam ik de baas weer tegen, Pete, en moest hem vragen hoe alles nou precies zat: uurloon, werkuren, slaapplek enz.. Want het was me niet echt duidelijk gemaakt ;). Ik had het al van mn collega's gehoord, en het zit zo: over een paar dagen komt het echte oogsten op gang, en het zijn hier enorme velden met graan dus veel werk ;) zodra dat begint werk ik, net als alle andere, serieus tot wel 18 uur per dag, 7 dagen per week, 4 weken lang!!.. Ik hoef me hierna geen zorgen te maken over mn geld tijdens de reis ;) En eigenlijk zit ik er (nog) niet zo mee, tverdiend goed en het is een uitdaging ;). Ik slaap in een huis dat op t terrein staat waar ik gister niet al te vrolijke verhalen over heb gehoord, tis er smerig en je zou er teveel voor moeten betalen. Maar ik hoef me geen zorgen te maken over eten want dat wordt allemaal verzorgd. Alle werkers slapen trouwens tijdens die weken daar, in dat huis of in een eigen camper. Maar eigenlijk heb ik niet echt een idee wat me tewachten staat, en hoe dood ik aan het eind zal zijn x) maar ik weet zeker dat ik er weer een ervaring bij ga krijgen;).
Er is btw nog iets, ook al zou ik er tijd voor hebben, mijn telefoon had pas bereik toen ik terug in Moree was... Ook denk ik dat daar niks van internet zal zijn, dus hier zullen jullie het mee moeten doen voor de komende tijd!
vandaag had ik een dagje vrij om mn bank en belastingzaken te regelen en morgen wordt ik weer opgehaalt en neem ik al mn spullen mee...
Wens me succes, en ik hoop dat ik t vol hou ;)
Tot ooit!

*jup, die cijfers kloppen

  • 15 Oktober 2009 - 06:47

    Bas:

    Wow gast:O Dat zijn wel ziek lange dagen! Een zware ervaring zal het worden :P Maar het is wel mooi als je op deze manier snel veel geld kan verdienen, dat betekent een luxere reis na deze maand :)

    Heel veel SUCCES met werken! ;)
    Ik zie wel wanneer je weer internet hebt :)

    Laters, Bas

  • 15 Oktober 2009 - 08:28

    Sivan:

    Respect joon! Hoop dat t wat is! maar als je zoveel werkt heb je iig geen tijd om je te vervelen en is t zo voorbij! hopen dat je een beetje leuke collegas krijgt: kan je socializen ;) nou succes he!! (en suze, jij ook...;)) xx

  • 15 Oktober 2009 - 10:14

    Fre!:

    What the Fack!
    Gozer, je werkt je nog eens dood.
    Maarja,a ls dit een reden is om rijk je verdere reis te kunnen vervolgen ^^
    Het zijn namleijk wel 150 uur in 1 maand!
    Ik heb het opgezocht, en in Nederland zouden we dit zijn als slavernij ofzo xD
    Je mag hier maar 12 uur per dag werken, en maar 60 uur per week.
    Jij werkt dan 126 uur per week ! ^^
    Nou ik wens je indeed heul heul heul veel succes!! We lezen over een maandje wel weer hoe je er aan toe bent (...)

    Laters Gozer.& Werkse!

  • 15 Oktober 2009 - 17:47

    Suus:

    heej,
    ik ga je heel erg missen komende maand omdat er waarschijnlijk amper contact zal zijn, maar toch veel succes! hoop dat je goed zal kunnen slapen, want zonder die 6 uur nachtrust die je hebt ben e denk nergens :P probeer die sim dingens nog ff te fixen ;) doe voorzichtig daar :)
    liefs! Xx

  • 18 Oktober 2009 - 12:51

    Reinier:

    Ik heb ook eindelijk al je verhalen gelezen en je reis klinkt echt TE vet man! Echt super toffe verhalen en je hebt nu echt al te veel dingen meegemaakt! Echt te relaxt! Heb nu toch wel beetje spijt dat ik uiteindelijk nie dat tussenjaar heb genomen, als ik dit allemaal lees!:O
    Dat zijn trouwens wel te ziek lange dagen, maar ook weer echt een super mooie ervaring erbij en natuurlijk heel veel geld voor je reis!;)

    Succes nog tijdens je reis en ik ben nou al benieuwd naar je volgende reisverslag!

    Check je later 'Crazy Dutchman'!:D

  • 31 Oktober 2009 - 00:06

    Laurens:

    Yo swa!

    wat een verhaal weer! Wel echt een zieke reis man, maar wel balen dat het werk op was. Je vind vast wel iets anders;). Haha en al 20x een auto gefixt, doe je wel goed;). Echt respect man!

    maar hier in waddie is het allemaal niet zo tof, word al koud(waar jij ongetwijfelt geen last van hebt). En ik werk nu bij een scooterzaak in reeuwijk. Echt super chill. Verder ga ik een beetje naar school en werk ik ook nog af en toe bij de griek, tja niet echt spannend allemaal. Ohja en m'n auto was afgekeurd:p, dus die wordt nu gefixt. Haha je kon met je duim door het carrosserie heen duwen(a). Maar dat viel dus wel een beetje tegen..

    hee succes verder, en ik probeer je blog te blijven volgen!

    box

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken!

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

Allerlaatste blog!!

03 Maart 2010

Verslagje uit India!

20 Februari 2010

Honderddrieënveertig lifts!

11 Februari 2010

???

01 Februari 2010

Tasmania!
Jonathan

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 21703

Voorgaande reizen:

22 September 2009 - 08 Maart 2010

Backpacken!

Landen bezocht: