Avonturen in de....regen :s... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu Avonturen in de....regen :s... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu

Avonturen in de....regen :s...

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

04 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Die dagen in Sydney waren idd goed te doen, maar sinds eergister is het aant het miezeren/regenen.. Maar ik moet niet zeiken want hier wordt het binnekort zomer (zomertijd ging vannacht in;)) en bij jullie...niet.
Gister ging ik dus proberen te hitch-hiken up north. Nadat ik 3 keer op de zelfde plek werd gewezen door locals wat de beste plek zou moeten zijn, heb ik de trein genomen, om na zo n 10 minuten uit te stappen en naar deze spot te lopen: de pacific highway, die heel australie rond gaat. na 10 minuten stopte er een camperbusje, met 2 meiden van 19 uit Denemarken die ook naar het noorden gingen :) helemaal goed dus, want nu kwam ik precies aan waar ik heen wilde terwijl dat zo n 400km rijden is! Onderweg mn eerste kangaroe gezien toen we binnenwegen namen om de tolweg te vermijden, en een heel mooi uitzicht! Ondanks de waarschuwingsborden nog geen koala tegegekomen ;)
Het busje had eigenlijk maak 2 officiele stoelen en die waren dus bezet. Ik zat achterin op een bank/bed, dus zonder veiligheidsriem... Toen we een dorpje in reden zagen we 2 politiewagens langs de weg staan we reden net optijd een zijstraatje in, maar er was geen omweg die we konden nemen.. ik besloot om een stukje te lopen tot we er voorbij waren.
Na een stukkie lopen zag ik het busje weer staan, maar toen ik er op afliep om weer in te stappen gebaarden ze dat ik dat niet moest doen. op het moment dat ik onschuldig kijkend langs de wagen liep blokkeerde een politiewagen de weg voor de meiden , en achteraf hoorde ik dat de agent dacht te zien dat de bestuurder haar gordel niet om had.. Khad dus best veel geluk! :D
toen we in Coffs Harbour aankwamen was t al donker, ik zag bij het binnengaan van het stadje een aanwijsbordje van een hostel dus liet me er afzetten. Ik dacht dat het vlakbij moest zijn maar toen ik nog wat beter in mn lonely planet keek zag ik dat ik zo n beetje aan de andere kant van t plaatsje moest zijn..
Onderweg vroeg ik aan een stel of ik goed liep, zij waren ook als toeristen maar hadden een uitgebreidde kaart bij zich en t bleek dat ze dezelfde kant als mij opgingen. Onderweg bleek dat ze een jaar in den haag hadden gewoond, de man kwam uit Engeland en ze hadden elkaar in een Kibboets in Israel ontmoet waar mevrouw woonde, tverhaal leek verdacht veel op dat van me ouders! echt toevallig :D was wel mooi hoe ik de vrouw verraste door in het hebreeuws te vragen hoe t met er ging x)
Er waren twee hostels waar ik uit kon kiezen, allebei vol... Deze maandag is iedereen namelijk vrij en gaan ze allemaal op vakantie... Ik liep naar het strand toen en zocht een mooi plekje uit om te overnachten ;) de grond was er gelukkig droog en na mezelf onder een boom uit het zicht te hebben geinstalleerd probeerde ik te slapen... na een uurtje of zo schrok ik me de pleuris, ik keek om me heen en zag opeens een auto 10meter achter staan me die daar niet stond, en daar ook niet hoorde te staan x) Maar na ff afgewacht te bleef ik maar liggen, en het bleek ook niks bijzonders te zijn. Ff later moest ik wel snel mn slaapzak oprollen en inpakken want het begon te regenen :s niet leuk... heb de rest van de nacht in een bushokje gelegen :D vind t zelf wel geniaal eigenlijk :P gelukkig bleek er vanochtend toch nog een plak vrij te zijn voor vannacht, en heb ik al wat bij kunnen slapen;)
Hier in de omgeving is trouwens nog geen werk (daarvoor ging ik oa naar het noorden) dus morgen ga ik nog maar een stukje omhoog ;) hoop dat t weer beter wordt!

Reageer, en Gegroet! :D

  • 04 Oktober 2009 - 06:24

    Suus:

    Super dat je toch nog een hostel hebt ;) hopen dat wanneer je morge ofzo verder reist er nog één kan vinden :P opzich wel zo handig xD
    lekker bezig schat, ennuh vandaag hebbe we 11 maandjes =D bijna alweer een jaar, gaat snel =O
    succes morge lief! (K)

  • 04 Oktober 2009 - 11:01

    Daan:

    Hahahaha wat een koning verhaal is dit zeg, laatste deel doet me een kleeein beetje denken aan de laatste dag in Hongarije:P
    Geniet er nog van kerel!

  • 04 Oktober 2009 - 11:03

    Daan:

    Ohja, nog ff een reactie op de laatste foto:
    Breezer xD

  • 04 Oktober 2009 - 11:22

    Sivan:

    haha sinds wanneer spreek jij hebreeuws?? mooi verhaal weer joon! oppassen met wat je vertelt trouwens, pap en mam worden ongerust ;)
    liefs!!

  • 04 Oktober 2009 - 12:12

    Tim:

    k zal duimen voor je voor beter weer :p veel succes!

  • 04 Oktober 2009 - 12:51

    Annette:

    hoi jonathan,
    Als ik had geweten dat je maar 1 dollarcent betaalde voor een minuut bellen, had ik de telefoon natuurlijk niet meteen aan suze gegeven.Maar het was leuk je even te horen. Je hebt nu de telefoonkaart die mijn vader bedoelde denk ik. Ben blij voor je dat je vannacht normaal kunt slapen! Succes met het zoeken naar werk en groetjes!!

  • 04 Oktober 2009 - 13:29

    Sandra Nicht Suze:-):

    ha Jonathan
    site gevonden! Sprak vanmorgen je vriendinnetje. Leuk je te volgen. Have a great adventure!

  • 04 Oktober 2009 - 13:58

    Brammetje:

    He jona, vette story man
    afentoe buiten slapen in een vreemd land haha prachtig! maar aardig van die dames dat je meemocht!

    veel succes met het zoeken van werk!:D


  • 04 Oktober 2009 - 15:54

    Thomas:

    Briljant verhaal :)
    2 deense meiden.. altijd +1 (of niet;)?)
    in een bushokje slapen, moet je ook eens meegemaakt hebben :D
    hier nog steeds lekkere discussies over blowen enzo, je zou je rot lachen :D

    Thomas

  • 04 Oktober 2009 - 19:10

    Jasper:

    Is het waar wat ze zeggen over Scandinavische vrouwen?

  • 05 Oktober 2009 - 08:36

    Jonathan:

    Ik kom er gezellig bij staan hier beneden :P

    reacties op bovenstaande reacties op bovenstaand reisverslag:
    Suus: Bedankt! en jij ook gefeliciteerd ;) ik had t niet volgehouden.
    Daan: ben ff mn crib aant showe :p
    Sivan: misschien wel he...:D die zullen blij zijn als ik trug ben
    Tim: je duimen zijn verhoord!
    Anette: Bedankt! en ik denk dat ik nog wel een keer ga bellen;)
    Sandra: Hartelijk welkom! :D
    Bram: naja slapen... maar ik ga t zeker nog s proberen! ;)
    Thomas: bijna altijd ;) was wel relaxed dat k mee mocht.
    Jasper: zo ver ben ik niet gegaan...

    zo voor iedereen een antwoord en een smiley :D (Jasper krijgt er nog 1 tegoed) Ik zit alweer een stuk verder maar laat binnekort meer weten!

  • 05 Oktober 2009 - 08:37

    Jonathan:

    Ojah, Tim jij krijgt er ook nog 1

  • 05 Oktober 2009 - 09:39

    Fre:

    jaja, maak ons maar weer lekker met je zomer! ^^
    Wel echt supertof, aangezien jij over 3 maanden in je zwembroek mag zitten met Oud&Nieuw.. Laters!

  • 05 Oktober 2009 - 18:20

    Bas:

    Haha, lekker bezig man! :P
    Lache dat je mensen tegen komt steeds waar je mee kan praten enzo :D
    Hopelijk blijft het een beetje droog en gaat de zon hard schijnen ;)

    Succes met werk zoeken hè!

  • 06 Oktober 2009 - 18:14

    Fleur & Suze:

    Wat een cool busje !!!
    En Suze is aan het oppassen en wij hadden het plan om jou een berichtje te sturen :)
    (Suze) en Fleur heeft echt een geweldig nieuwtje!!
    (Fleur) Ik heb mijn zwemdiploma B gehaald !!!!!!
    goed hea van der :D
    (Fleur)Ik vind het wel cool van jou dat jij in een bushokje hebt geslapen. En ben je toevallig nog verliefd geworden op 1 van die deense meisjes?
    Dat ik het nog steeds heel jammer vindt dat je niet komt oppassen. en dat geld ook voor Suze :( Maar wij vinden heel heel heel heel heel heel heel heel cool van jou !!funkie (knuf maar dan anders xD)FleurieFleura en SuzieSuza

  • 06 Oktober 2009 - 20:30

    Pa & Ma:

    Nou Joon,
    't is wel even slikken, die avonturen van jou. Maar goed, we zijn van de eerste schrik bekomen. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat je al zo gauw van die wilde dingen zou gaan doen. (Je hoeft mijn jeugdervaringen niet te overtroeven, hoor) Misschien moet ik nu voelen wat mijn ouders vroeger voelden...?
    We bidden voor je bescherming, maar pas zelf ook een beetje op ;)
    Succes met werk zoeken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken!

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

Allerlaatste blog!!

03 Maart 2010

Verslagje uit India!

20 Februari 2010

Honderddrieënveertig lifts!

11 Februari 2010

???

01 Februari 2010

Tasmania!
Jonathan

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 21700

Voorgaande reizen:

22 September 2009 - 08 Maart 2010

Backpacken!

Landen bezocht: