Richting het warme noorden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu Richting het warme noorden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu

Richting het warme noorden

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

02 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Jow, na een paar dagen sydney zit ik nu een stukkie hoger in Newcastle, 160km er vandaan nog wel aan de oceaan ;)
In sydney heb ik, naast de stad verkennen, wat dingen uitgezocht qua bankrekening die ik ga openen, belastingdingen, visum india en lid geworden van een organistatie waarbij je op ruim 1500 boederijen kan werken voor onderdak en eten enz. ;)
bankrekening kon ik nog niet openen. dit omdat ze een adres nodig hebben waarnaar ze je pas na een week op kunnen sturen, maar dat heb ik nog niet omdat ik waarsschijnlijk nergens een week blijf tot ik er ga werken. Als dat niet t geval is blijf ik denk ik rondzwerven :p
Ik ben trouwens niet naar bondi beach gweest, maar dat komt vast nog wel :)

Ik was van plan gister uit sydney te liften, eerst naar t zuiden toen opeens naar t noorden :p, maar na echt uren gelopen te hebben, oa over de harbour bridge die onwijs groot is, kwam ik er achter dat het te moeilijk was er liftend uit te komen. had ik kunnen weten, deed ik ook, maarja... Toen weer een stuk trug gelopen en een ticket naar Gosford gekocht wat halverwege Sydney-Newcastle ligt. Ik wist eigenlijk helemaal niet waar ik terecht zou komen, er stond niet eens een plek om te slapen in de lonely planet x) Kliet t maar op me af komen. Na een tijdje in de trein te hebben gezeten vroeg ik aan een man of ik er niet al uit had gemoeten, maar het viel mee. Ik begon een gesprek met de man, die ook Jonathan heette, maar alleen zn moeder mag hem zo noemen. Hij was echt onwijs enthousiast, had hele verhalen en toen ik antwoorde dat ik nog geen plek had om te slapen zei ie dat ik in zn huis mocht overnachten en vond t helemaal geweldig omdat zn vriendin waarschijnlijk gek zou worden, maar me daarna wel leuk zou vinden x)
zn vriendin kwam ons ophalen, onwijs saggo :p, gingen naar hun huis. John is trouwens 47 zn "miss" ook zoiets, en haar moeder die half verlamd was woonden ook bij hun thuis.
Die John was echt een vreemd type, aardig en gastvrij, maar zat de hele avond continu verhalen te vertellen over de maatschappij, economie, kroeggevechten, zn famillie, zn alcoholverslaving van vroeger enz. hield niet op! maar vermaakte me best :) en ik kreeg te eten en een slaapplek dus helemaal top! vanochtend weggebracht naar het station omdat het nog niet mogelijk was vanaf daar te liften, maar vanaf hier zou het moeten lukken dus morgen probeer ik het weer!

ojah ik had laatst foto's bijgeplaatst ;) laters!

  • 02 Oktober 2009 - 07:33

    Jasper:

    Lijkt mij toch een vaag gevoel om gewoon maar ergens heen te gaan en niet weten waar je terecht komt... maar uiteindelijk kwam je toch nog goed terrecht.

  • 02 Oktober 2009 - 08:47

    Tim:

    Haha wel lachen man dat je gewoon bij die ouwe mocht slapen enzo xD


  • 02 Oktober 2009 - 10:38

    Frank:

    ha Jojo,

    Mooie verhalen man!Bondi Beach dan maar rond de kerst denk ik???

  • 02 Oktober 2009 - 10:54

    Sivan:

    lekker op avontuur dus, klinkt goed! haha als ik zomaar met die man was mee gegaan voor een slaapplaats zouden pappa en mamma dat echt niet goed vinden.. oneerlijk dat verschil! Trouwens, is sidney niet warm dan? foto ziet er best zonnig uit!! nou veel plezier maar weer! x

  • 02 Oktober 2009 - 12:03

    Daan:

    Haha koning!
    geniet er van!;)

  • 02 Oktober 2009 - 14:14

    Fleur:

    Heey Jonathan!
    Hoe gaat het ??
    Ik heb van suze jou site gekregen ik vind het wel leuk om te zien wat je allemaal aan het doen bent .
    Maar ik vind het wel heel stoer van jou dat je helemaal alleen op reis bent .
    het is wel jammer dta je nu niet kan oppasen !
    Ik mag zaterdag afzwemmen dat vind ik wel leuk .
    Ik hoop voor je dat je het nog heel leuk gaat hebben .
    Groetjes Fleur .;)

  • 02 Oktober 2009 - 15:13

    Elron:

    Heee, Jonathan
    Te gek wat je allemaal meemaakt in Ausralie, Aardig van Jonny dat je bij hem mocht slapen enzo:D, ik hoop voor je dat je de volgende keer niet langs de weg hoeft te slapen omdat je geen slaapplek hebt gevonden(a).
    Egt leuk dat je een plek hebt gevonden waar je egt blij bent:DxD
    Later;)

  • 02 Oktober 2009 - 17:59

    Bas:

    Ik weet niet of ik zomaar met die gast was meegegaan hoor :p

    Maar zo te horen was hij wel chill en ging alles goed, dus dat is dan mooi om mee te maken! Je gaat in ieder geval naar de plekken waar je naar toe wilt, ook is er geen officiele slaapplaats xD

  • 02 Oktober 2009 - 19:42

    Suus:

    eej!
    ik wist alles natuurlijk al een beetje maar blijft leuk om te lezen! ik bel je morgen ;) lekker dat tijdsverschil xD jij slaapt nu nog dus slaap lekker! =D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken!

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

Allerlaatste blog!!

03 Maart 2010

Verslagje uit India!

20 Februari 2010

Honderddrieënveertig lifts!

11 Februari 2010

???

01 Februari 2010

Tasmania!
Jonathan

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 21701

Voorgaande reizen:

22 September 2009 - 08 Maart 2010

Backpacken!

Landen bezocht: