Druk dagie - Reisverslag uit Bombay, India van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu Druk dagie - Reisverslag uit Bombay, India van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu

Druk dagie

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

24 September 2009 | India, Bombay

Ey, ben er alweer! Maak ook zoveel mee :P Gisteravond lag ik in het hotel te lezen en in mn reisdagboek te schrijven onder het genot van tromgeroffel, gefluit en de tamboerijn van een of ander feestje een paar straten verderop. Ik hoopte dat ik onanks dat lawaai wel kon slapen, maar toen ik mn ogen sloot besloot ik er maar op af te gaan :P mn kleren weer aan en door wat donkere, nog bevolkte, straatjes kwam ik er aan. Er stonden drie gasten ziekhard te trommelen en nog wat andere instrumenten werden bespeeld op een podium. Voor het podium stonden allemaal mensen los te gaan x) en daar weer achter stond een of andere verlichte boedha, een religieus feestje dus. toen ze mij, de blanke man, zagen werd ik gewenkt om mee te doen x) mooi niet :P ik bedacht me dat ik geen camera bij me had, uit veiligheid alles maar in de kamer achter gelaten. Maar toen ik weer terug kwam van het hotel was het feestje precies afgelopen.. Kon gelukkig wel goed slapen ondanks het eeuwige getoeter...
vandaag dus druk dagje zoals de titel laat zien ;) mn wekker ging niet af, en werd vervolgens precies om 12 uur wakker, check out time, haastig mn backpack volgegooid en sleutel ingeleverd. Ik was van plan naar het strand te gaan nadat ik naar "de poort" ben geweest. Die poort stond op loopafstand, maar onderweg kwam een man naast me lopen die me een trip door de stad aanbood met zn taxi. Dit was eigenlijk niet mijn plan maar toen ie t uiteindelijk voor de helft van de prijs aanbood ging ik toch mee, wel blij dat ik het heb gedaan achteraf :D ik zat met hem en een chaufeur in een busje. Eerst reden we langs de haven waar de vissers wonen, vervolgens stopten we bij de wasserette waar de arme mensen hun kleren met de hand laten wassen door de mannen die daar werken (check foto's ;) ) hierna op het puntje van Mumbai gestaan vanwaar de stad en de zee mooi te zien is. Daarna doorgereden naar een tempel met beelden en schilderijen in prachtige felle kleuren! eerst schoenen uit uiteraard. En voor we door de red light district reden (niks boeiends te zien ;) ) nog het huis waar Gandhi 13 jaar gewoond heeft bezocht. Deze is omgebouwd tot een museum ;) aan het eind van de trip bij het hotel gebracht waar ik vannacht ga slapen.
Het was 3 uur toen ik hier aankwam en was weer van plan naar die poort te gaan, dit hotel is nog dichterbij, maar het is er weer niet van gekomen x) Ik liep langs de zee die zo n 5 meter onder me lag. Ik kwam een gozer tegen die me vertelde dat hij zo naar beneden zou gaan springen zodra zn vrienden er waren, dit wilde ik wel zien gebeuren :P tijdens het gesprek steekt opeens een gozer vanuit het niets een of ander metaal staafje in mn oor!! Wtf? bleek dus dat ie mn oor aan t schoonmaken was x) hij brabelde wat onverstaanbaars, en kliet m maar zn ding doen :P En wat een zooi kwam eruit, niet te gelobven! op een gegeven moment haalde die er een soort zwart steentje eruit, nooit geweten dat dat allemaal in mn oor zat! vervolgens begon hij aan mn andere oor en gaf me een kaartje waarop stond dat ie 500rs(=ong8euro) per oorsteentje wilde... dus toen ie klaar was vroeg ie om zn 1000rs, dus ik begon een nutteloze discussie tegen een man die nauwelijks engels kon... uiteindelijk maar 500rs gegeven aangezien hij een onwijze zooi uit mn oren heeft gehaald en hij er wel enigzins professioneel en hygienisch uit zag ;)
Hierna kwamen de vrienden van die ene jongen die wilde gaan springen. Allemaal schooiers met gescheurde kleren enz. maar ze waren wel relaxed :D ze hadden een touw bij zich om weer uit het water te kunnen komen en sprongen er zo in. vervolgens had ik een heel gesprek met ze, en ook met andere mensen die erbij kwamen zitten omdat mn huidskleur waarschijnlijk zo interresant was :P 1 van de jongens vertelde een heleboel over mumbai en India en vertelde op een gegeven moment dat ie in 2005 7 maanden vast had gezeten en hoe hij in de gevangenis smokkelde x) Toen hij begon over dat ie in de gevangenis zat reageerde een vriend van hem lachend van: ojah, dat was een stomme aktie van je :) alsof het normaal was x)
maar ondanks dat eentje dus in de bak had gezeten voor "raping" waren het toch relaxete ventjes met stoere verhalen over straatgevechten en motorongelukken.. Ik heb ze uitgenodigd voor koffie en uiteindelijk wilde ze wel wat van me dus heb ik rijst voor ze gekocht :) Ik hoop dat jullie een beetje goed beeld hebben van die gasten en het gesprek want het was wel lache, maar moeilijk te beschrijven ;)

Ik hoop dat het niet te veel lezen was, en ga er weer vandoor!
Bedankt voor de reacties, echt relaxed!
ojah in nhet kolom hier links kan je je mailadres invullen, dan weet je het zodra ik wat heb geschreven!

Hoi!

• 24 September 2009 - 15:29

Suze:

Zooo! jij bent alles wel aant opzoeken hea xD beetje over enthousiast zeker! we leuk, zo maak je nog s wat mee. lekker sociaal bezig met allemaal gekke mensen ;) goed hoor! let je wel een beetje op je geld dat je ook nog wat voor jezelf overhoud? :P als alles aan iedereen moet weggeven kan je niet eens naar Australie man! xD maar dat moet je zelf allemaal maar een beetje uitvinden. leuke foto's erbij trouwens, lekker druk. dat van dat kleren wassen zag ik ook op dat filmpje van RTL Travel is echt heel groot... en ze wassen daar voor de hotels en verdienen er ongeveer 2 euro per dag voor en ze werken 10 maanden per jaar! :O nou lieffie ik ga weer, ben benieuwd naar je avondturen van morgen en alles daarna! :D Xx

• 24 September 2009 - 15:54

Stijn:

zo zo dat ziet er wel hoog uit lijkt mij wel vet :D

slaap lekker vandaag echt een leuk verhaal !

• 24 September 2009 - 16:05

Thomas:

Swaaaaa,

thanks voor je mailtje, was uiteindelijk toch wel eens op deze site beland, maar hoe eerder hoe beter :D
    vette verhalen man, maar je moet idd wel op je geld letten ;)
    en je denkt wel dat je afdingt, maar eigenlijk betaal je alsnog minimaal 2x teveel:P maar dat kun je maar beter incalculeren
    ik ga je volgen! :)

Thomas

• 24 September 2009 - 16:41

Daan:

Ouwe gek!

haha, klinkt echt téringrelaxed allemaal xD
    Praatte die gasten dan een beetje engels eigenlijk?
    Ik blijf je volgen(Y)

• 24 September 2009 - 16:44

Annette Vergeer:

Ha jonathan,
    Alles gelezen. Wat een avontuur. Suze zit helemaal te stralen als zij bericht krijgt van je. Heb net voor jou 100 foto's en 2 video's voor je aangeschaft (want behalve je creatieve manier van schrijven willen we ook veel beeld; beetje eigen belang dus). groetjes annette

• 24 September 2009 - 18:40

Bas:

Hé man!

Je eerste dagen op reis meteen al veel meegemaakt! :D Je zal nog wel veel gaan meemaken deze maanden!
    Wel tof dat die man opeens je oor ging schoonmaken :p

Ik ga je reisverhalen zeker volgen :)
    Succes met die andere culturen!

Later!

• 24 September 2009 - 20:32

Pa & Ma:

Zo Jonathan, je schuwt het avontuur niet! Je verrast ons met je ondernemingszin. Leuk te lezen wat je allemaal meemaakt in zo'n bizarre stad. Dat van die steentjes is wel een goeie truuk van die vent! Sorry dat wij de afgelopen 10 jaar niet meer je oren hebben schoongemaakt. Ik voel me wel een beetje schuldig. Mocht je die steentjes wel houden? Misschien brengen ze nog geluk ;)
    Veel plezier nog tot zaterdag in Mumbai.

Groetjes, Pa en Ma

• 25 September 2009 - 09:26

Sivan:

haha jonathan, wat een verhaal, ik lach me rot! maar je vermaakt je prima dus! chille! ga zo door :) xxx

• 25 September 2009 - 13:10

Fre:

Hee Joon,
    Jezus wat is die gozer die aan dat touw hangt dun.. Ik begrijp dat je ze ging voederen, maar zo te zien eet die gozert niets anders dan rijst :P Hee tof man, heb mn email al ingevuld.. Veel plezier!
    Laterss

• 25 September 2009 - 16:39

Elron:D:

Heee. Broer(a)
    Egt vet wat je allemaal meemaakt in 1/2 dagen:D
    En heb je al veel vrienden gemaakt in India?
    Nog veel plezier in Mumbai en maak ook een paar foto's van de Burj Dubai(a)
    Veel plezier;)
    Tot ziens
    Elron

• 25 September 2009 - 18:42

Jasper:

Goed bezig, lekker socialisen met verkrachters. Je vermaakt je dus wel, goed zo!

• 25 September 2009 - 20:32

Laurens:

Eeeeeey swa!

Wat een verharlen allemaal! echt een toffe trip man, ga je achter Ghandi aan?:P

succes! box

• 28 September 2009 - 12:35

Timmeh:

Zoo Swa!!

Je kan echt supergoed blogs schrijven dude, leest best leuk ^^ echt vette avonturen al, ben benieuwd wat er allemaal gaat komen als je een hele maand in India blijft!

Die foto's zijn ook echt tof om erbij te zien! K kijk uit naar je volgende blog! mzzl