Geland! - Reisverslag uit Bombay, India van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu Geland! - Reisverslag uit Bombay, India van Jonathan Breemhaar - WaarBenJij.nu

Geland!

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

23 September 2009 | India, Bombay

Ey!Ik zit in India! Gister vroeg opgestaan om naar het vliegveld te gaan, afscheid genomen en naar Londen vertrokken. De Noorazee zat vol met mini vrachtschepen :D had op londen alle tijd om over te stappen en zat vervolgens in een zeer leeg vliegtuig, was wel relaxed. genoeg geslapen en totaal geen last van een jetlag:) in India aangekomen werd ik opgehaald van het vliegveld, en heb heerlijk verder kunnen slapen in een hotel. Vanochtend legde ik een probleem aan de eigenaar voor: als ik over 6 maanden terug wil met mijn al geboekte ticket, is mijn indische visum al een week verlopen (kdacht dat de geldigheid van 180 dagen pas inging als ik aankwam, maar dat bleek dus al bij het aanvragen te zijn gebeurd;) ) Hij probeerde me te helpen en nadat ze niet opnamen zocht hij het adres op van de dutch agency. De man vertelde vervolgens hoe ik er kon komen, het was aan de andere kant van de stad maar hier wilde ik toch heen. Eerst met de riksja, ze rijden hier echt als idioten!! Jongen van het hote die me aan een riksja hielp liet tijdens het oversteken nog een motor op een auto botsen x) vervolgens in de riksje.. continu getoeter! de hele dag door! Uiteindelijk door die massa heen gekomen en bij het station afgezet. Hier nog wat apelkoeken aan bedelende kindjes gegeven :D toen gingen ze eindelijk weg. dit was in de rij voor het ticketlocket, een aardige vrouw die achter me stond hielp mij het goede perron te vinden en overlade me met tips om maar niet genaaid te worden door taxi s en ander tuig :D en ik heb ballen dat ik alleen naar India kom.. kweet niet of dat zo n goed voorteken is... :P maja, ik dus wachten op de trein, had op aanraden van mevrouw een 1e klas ticket gekocht. heb vervolgens 2 treinen gemist die voor mn neus langs weer wegreden. dit omdat die dingen serieus zo vol zitten dat er mensen uit de deur moeten hangen! bij de derde trein me er dus ingebeukt zodat ik er ook tussen stond, totaal niks gemerkt van dat het eerste klas was. maar waarschijnlijk zaten ze in de andere coupe s helemaal op elkaar! Na de trein een taxi gepakt, vervolgens werd ik op dat kantoor na 20 minuten wachten gelijk doorgestuurd naar het politie hoofdkantoor, weer taxi, hier nog een uur zitten wachten en werd me met een kort zinnetje duidelijk gemaakt dat ze hier niks voor me kunnen doen... dag meneer.. naja, lekker is dat, maar had eigenlijk niks anders verwacht;)
vanmiddag door de straatjes gelopen, en wat een zooi is het hier! overal afval, slapende mensen en half dode honden op de straat, en de toeterende stoet van door elkaar slingerende auto's hier doorheen x) heb een taxi genomen naar wat ik dacht de enigzins toeristische wijk te zijn, maar nergens blanke mensen te bekennen! ben helemaal alleen x) zit vannacht weer in een "lux" hotel, was eigenlijk niet de bedoeling maar na zonder enige intentie van 2500 naar 1500 roepies te hebben afgedingd heb ik hem toch genomen :P
Ik heb nu wel een heel lang en warrig verhaal geschreven dus vind ik het tijd om te gaan stoppen! Laters!!

  • 23 September 2009 - 13:25

    Vincent:

    Hee chef! Zo te lezen is het leuk daar.:-)

    veel plezier man en sorry dat ik er vrijdag niet bij kon zijn. Laterrr

  • 23 September 2009 - 14:34

    Jabbe:

    Damn, na één dag al zo'n verhaal:P dat begint al goed!

  • 23 September 2009 - 14:57

    Reinier:

    Klinkt al meteen goed man! Je bent nog niet weg en maakt al de gekste dingen mee! Dat belooft nog wat!:D

    Veel plezier nog daar!

  • 23 September 2009 - 15:57

    Daan:

    ouwe gek!

    Ghehe best droge boel daar dus! geloof wel dat het echt een gekke tijd voor je gaat worden:P
    damn begint bij mij ook te kriebelen:o

    Veel plezier nog!

  • 23 September 2009 - 16:22

    Suze:

    Lieffie!!

    echt super vet! moet wat zijn daar in je eentje xD heb net ook even een filmpje gekeken van RTL Travel ofzo over Mumbai xD idd echt gekte daar! al die mensen en idd geen blanke! je moet ook ff naar het strand als dat lukt volgens dat filmpje xD ook echt ze konden daar bijna geen reisverslag geven want die mensen daar zijn helemaal camara gek!
    let op je spullen en wees voorzichtig hea lief!
    ik hou van je!!! hele dikke knuffel en zoen ;) Xx

  • 23 September 2009 - 16:29

    Tjoene:

    Haha dat klinkt allemaal wel nice, al die gekke dingen. Tip van tjoene:
    Je moet een koeiepak fiksen en daarin gaan lopen, dan gaan ze allemaal aan de kant voor je ;)

    Veel plezier

  • 23 September 2009 - 17:05

    Timo:

    Haha swa, wat moet dat heerlijk zijn om even al die ervaringen van je af te schrijven! Het klinkt wel echt als India zoals ik me had voorgesteld en van me broer gehoord heb. Facking relaxt dus! Ik kijk al uit naar een volgend bericht!

  • 23 September 2009 - 17:30

    Pa & Ma:

    Hoi Joon.
    Bedankt nog voor je sms. Klinkt al spannend allemaal. We kunnen ons nog niet echt voorstellen dat je nu zo ver weg bent. Leuk dat je zo'n lang opstel schrijft, waarom lukte dat op school nou niet...? ;) Het is een plezier om te lezen.
    PS Vergeet niet je "huidige locatie" op Mumbai in te stellen bij je profiel van deze site.
    Liefs, Pa en ma

  • 23 September 2009 - 17:32

    Jasper:

    Hey man,

    je hebt de stad dus al aardig verkent :D en kennis gemaakt met het lokale OV(Dat is de positieve kant van je reisje!). Ik hoop niet dat je (weer) foto's van alle zwervers maakt, want dan kan je waarschijnlijk na een dag geen andere foto's meer maken.

    Heb je trouwens nog een zwarte stift bij je voor in de slaapzalen? :P

    Laters,

    Jasper

  • 23 September 2009 - 18:22

    Sivan:

    Joon wat vet! een reisverslag van mn kleine broertje :D haha nu begrijp ik ook eindelijk waarom pap en mam bij mij steeds zo aandrongen om nieuwe stukjes te blijven plaatsen - ga zo door en houd ons op de hoogte!! x

  • 24 September 2009 - 05:43

    Frank:

    He Jojo, mooi verhaal dat van die trein, lekker kleffen met een miljard Indiers, weer eens wat anders...

  • 24 September 2009 - 13:55

    Fre:

    Gozer, het klinkt echt super vet! Ik zal de berichten proberen te volgen Sjonnie ^^
    Spaters

  • 24 September 2009 - 15:47

    Stijn En Jelte :

    dat in die trein het heb vol gehouden

    en veel plezier veder met je reis we zien je weer over 173 dagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bombay

Backpacken!

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

Allerlaatste blog!!

03 Maart 2010

Verslagje uit India!

20 Februari 2010

Honderddrieënveertig lifts!

11 Februari 2010

???

01 Februari 2010

Tasmania!
Jonathan

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 21702

Voorgaande reizen:

22 September 2009 - 08 Maart 2010

Backpacken!

Landen bezocht: